Veelgestelde vragen

Welkom op de veelgestelde vragen pagina van Het Ledenportal.

We begrijpen dat je vragen kunt hebben over het gebruik van het ledenportal. Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met Team Verkiezingen via de Berichtenbox in het ledenportal. Wij helpen je graag verder.

Hoe gebruik je een authenticator-app voor tweestapsverificatie?
  • Download eerst een authenticator-app via de App Store (voor iPhone) of Play Store (voor Android).

Zo stel je de authenticator-app in voor gebruik als tweestapsverificatie voor het ledenportal:

1. Log in op het ledenportal met tweestapsverificatie via e-mail of sms.
2. Ga naar het menu ‘Account’ en klik op de knop ‘OTP-instellingen’.
3. Activeer hier de optie om een authenticator-app te gebruiken.
4. Open de authenticator-app en voeg een nieuw account toe.
5. Scan de QR-code die in het ledenportal wordt weergegeven.
6. Voer de verificatiecode in die door de app wordt gegenereerd om de koppeling te voltooien.
7. Na activatie verschijnt deze methode als extra optie voor tweestapsverificatie in het ledenportaal.
8. Bij toekomstige logins kun je deze optie selecteren en de code uit je authenticator-app invoeren.
10. In de authenticator-app wordt het account weergegeven als TSA-portal.
 

Hoe kan ik de authenticator-app downloaden?

Je kunt de authenticator-app vanuit de Appstore (iPhone) of Playstore (Android) downloaden.

Hoe kan ik toegang krijgen tot het ledenportaal?

Je kunt het ledenportal bereiken via https://zutphen.nl/verkiezingen/het-ledenportal en vervolgens inloggen in het ledenportal.

 

Hoe log ik in op Het Ledenportal?
  1. Ga naar Inloggen
  2. Vul jouw gebruikersnaam en wachtwoord in
  3. Klik op Inloggen
  4. Kloppen de gegevens? Dan ga je door naar de volgende stap
  5. Kies een manier waarmee de tweestapsverificatie code wordt verzonden
  6. Vul de ontvangen verificatiecode in. Deze krijg je per sms, e-mail of je haalt hem uit een authenticator-app. (Google Authenticator of Microsoft Authenticator) 
  7. Pas nadat je de code hebt ingevoerd, krijg je toegang tot jouw omgeving. 
Hoe ontvang ik de verificatiecode?

Je ontvangt de verificatiecode per sms, e-mail of je haalt hem uit een authenticator-app. (Google Authenticator of Microsoft Authenticator)

Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens in Het Ledenportal?

Als je jouw persoonsgegevens wil wijzigen dien je eerst in te loggen in jouw eigen omgeving. Ga naar het menu ‘’Persoonlijke gegevens’’ en wijzig de gewenste gegevens.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat nu?

Kun je niet meer inloggen of ben je je gebruikersnaam vergeten? Klik onderaan de inlogpagina op “Gebruikersnaam vergeten” Klik onderaan de inlogpagina op de menuoptie ‘’Gebruikersnaam vergeten? ’’Vul het e-mailadres in wat gekoppeld is aan jouw account in en klik op ‘’Opvragen’’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Kun je niet meer inloggen of ben je je wachtwoord vergeten? Klik onderaan de inlogpagina op “Wachtwoord vergeten”. Vul jouw gebruikersnaam en het e-mailadres in wat gekoppeld is aan jouw account in en klik op ‘’Verzenden’’.

Ik heb een nieuw telefoonnummer. Hoe log ik in?
  1. Ga naar Inloggen
  2. Vul jouw gebruikersnaam en wachtwoord in
  3. Klik op Inloggen
  4. Kloppen de gegevens? Dan ga je door naar de volgende stap
  5. Kies voor de optie ‘’Verificatiecode ontvangen via e-mail’’
  6. Vul de ontvangen verificatiecode in
  7. Pas nadat je de code hebt ingevoerd, krijg je toegang tot jouw omgeving
  8. Ga naar het menu ‘’Persoonsgegevens’’
  9. Voer het nieuwe mobiele telefoonnummer in en klik op ‘’Opslaan’’.
Ik wil mijn wachtwoord opnieuw instellen, maar ik heb geen wijzigingslink ontvangen. Wat nu?

Heb je via ‘’wachtwoord vergeten’’ een wijzigingslink opgevraagd voor je wachtwoord, maar niets ontvangen? Controleer dan of de mail staat in de map ‘’junk’’ of ‘’ongewenste e-mail’’.
Gebruik je sinds kort een nieuw e-mailadres en heb je dit nog niet aangepast in jouw account? Dan is de link naar jouw oude e-mailadres verstuurd. Als je geen toegang meer hebt tot dit account, neem dan contact op met het Team Verkiezingen van onze gemeente.

Staat jouw vraag hier niet bij?

Neem contact op met Team Verkiezingen door een gesprek te starten via de berichtenbox in het ledenportaal.

Een medewerker zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk een reactie ontvangt. Is je vraag eerder gesteld? Dan krijg je direct antwoord. Is je vraag nieuw? Dan helpt een medewerker je zo snel mogelijk verder.