Veelgestelde vragen

Hoe kan ik de authenticator-app downloaden?

Je kunt de authenticator-app vanuit de Appstore (iPhone) of Playstore (Android) downloaden.

Hoe log ik in op Het Ledenportal?
  1. Ga naar Inloggen
  2. Vul jouw gebruikersnaam en wachtwoord in
  3. Klik op Inloggen
  4. Kloppen de gegevens? Dan ga je door naar de volgende stap
  5. Kies een manier waarmee de tweestapsverificatie code wordt verzonden
  6. Vul de ontvangen verificatiecode in. Deze krijg je per sms, e-mail of je haalt hem uit een authenticator-app. (Google Authenticator of Microsoft Authenticator) 
  7. Pas nadat je de code hebt ingevoerd, krijg je toegang tot jouw omgeving. 
Hoe ontvang ik de verificatiecode?

Je ontvangt de verificatiecode per sms, e-mail of je haalt hem uit een authenticator-app. (Google Authenticator of Microsoft Authenticator)

Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens in Het Ledenportal?

Als je jouw persoonsgegevens wil wijzigen dien je eerst in te loggen in jouw eigen omgeving. Ga naar het menu ‘’Persoonlijke gegevens’’ en wijzig de gewenste gegevens.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat nu?

Kun je niet meer inloggen of ben je je gebruikersnaam vergeten? Klik onderaan de inlogpagina op “Gebruikersnaam vergeten” Klik onderaan de inlogpagina op de menuoptie ‘’Gebruikersnaam vergeten? ’’Vul het e-mailadres in wat gekoppeld is aan jouw account in en klik op ‘’Opvragen’’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Kun je niet meer inloggen of ben je je wachtwoord vergeten? Klik onderaan de inlogpagina op “Wachtwoord vergeten”. Vul jouw gebruikersnaam en het e-mailadres in wat gekoppeld is aan jouw account in en klik op ‘’Verzenden’’.

Ik heb een nieuw telefoonnummer. Hoe log ik in?
  1. Ga naar Inloggen
  2. Vul jouw gebruikersnaam en wachtwoord in
  3. Klik op Inloggen
  4. Kloppen de gegevens? Dan ga je door naar de volgende stap
  5. Kies voor de optie ‘’Verificatiecode ontvangen via e-mail’’
  6. Vul de ontvangen verificatiecode in
  7. Pas nadat je de code hebt ingevoerd, krijg je toegang tot jouw omgeving
  8. Ga naar het menu ‘’Persoonsgegevens’’
  9. Voer het nieuwe mobiele telefoonnummer in en klik op ‘’Opslaan’’.
Ik wil mijn wachtwoord opnieuw instellen, maar ik heb geen wijzigingslink ontvangen. Wat nu?

Heb je via ‘’wachtwoord vergeten’’ een wijzigingslink opgevraagd voor je wachtwoord, maar niets ontvangen? Controleer dan of de mail staat in de map ‘’junk’’ of ‘’ongewenste e-mail’’.
Gebruik je sinds kort een nieuw e-mailadres en heb je dit nog niet aangepast in jouw account? Dan is de link naar jouw oude e-mailadres verstuurd. Als je geen toegang meer hebt tot dit account, neem dan contact op met het Team Verkiezingen van onze gemeente.

Staat jouw vraag hier niet bij?

Neem dan contact op met Team Verkiezingen van onze gemeente.

Heb je een vraag over onze producten en diensten? Dan hebben we eigenlijk ons werk niet goed gedaan. Gelukkig hebben wij een Servicedesk die het gemakkelijk maakt voor jou.

Alle vragen die ooit gesteld zijn, zijn opgeslagen inclusief antwoord. Lijkt jouw vraag op een eerder gestelde vraag? Dan krijg je direct antwoord. Is de vraag nieuw? Dan word je meteen doorgestuurd naar een medewerker. En denk je nu? Moet ik dan met zo'n "robot" gaan chatten? Nee hoor, je kunt ook direct een medewerker van onze Servicedesk benaderen! Wel zo handig en fijn.